art

Bestuur deel 1

HET BESTUUR

Het bestuur wordt gevormd door acht bestuurders. Deze zijn op democratische wijze verkozen en vertegenwoordigen alle stromen in de kunstwereld. Onderstaand stellen wij onze bestuurders aan u voor:

Sjaak de Draak

Sjaak is geboren op 04-04-1956 in Amsterdam en begon zijn opleiding in 1976 in Utrecht bij de HKGT voor kunst. Na het afronden van zijn opleiding is hij zelf zeer succesvol aan de slag gegaan en heeft in verschillende musea zijn kunst tentoongesteld. Sjaak is ook internationaal doorgebroken en heeft zelfs in Japan een aantal stukken aan de man gebracht. Hij is de initiatiefnemer en oprichter van de federatie.

Koen van Zeulen

Koen zag het levenslicht in 1967 in de Apenheul in Amersfoort. Hij heeft na zijn studie aan de HETS in Hoorn gekozen voor het vak kunstleraar. Koen ziet talent van een kilometer afstand en heeft er eigenlijk nooit naast gezeten. Meestal is zijn bijdrage goed onderbouwd en kunnen we ervan uitgaan dat hij het bij het rechte eind heeft als het gaat om het beoordelen van jonge kunstenaars. Koen is getrouwd met Ilse en heeft vijf kinderen.

Els van Dongen

Els van Dongen is de oudste van het stel. Els is een gevestigde naam in de kunstwereld. Zij is geboren in Groningen op 9 juni 1921. En heeft na de eerste wereldoorlog ervoor gezorgd dat de gestolen kunst weer naar Nederland kwam. Zij heeft zich jarenlang vastgebeten in de jarenlange zoektocht naar de gestolen kunst en heeft alle trajecten begeleid inclusief alle benodigde documentatie. We zijn Els uiteraard zich erkentelijk voor haar inzet en onverminderde motivatie zich voor dit hogere doel in te zetten. Els is nooit getrouwd en heeft geen kinderen.