banner-art-gallery1

Het bestuur deel 2

Kees van Stof

Kees is van de andere kant en kan heerlijk dramatisch praten over de talenten en hun werken. Kees is zoon van kunstenaars, zowel zijn moeder als vader was kunstenaar. Hij zelf niet, maar hij heeft er wel verstand van. Kees brengt altijd een ontspannen sfeer mee tijdens de vergaderingen waar de emoties nog wel eens hoog kunnen oplopen. Hij is een waardevol lid van ons bestuur. Kees heeft op dit moment geen relatie, want hij is nog niet klaar om zich te binden en vindt het wel heerlijk zo alleen om zich te kunnen storten op wat hij het liefst doet. Hij zit veel op dating apps om aan zijn behoefte te voldoen. Hij wil wel altijd graag iemand uitkiezen die ook van kunst houdt.

Loek van Mil

Loek is oud profhonkballer, maar heeft altijd een zwak voor mooie dingen gehad. Hij heeft een dochter die zelf wel kunstenaar is geworden. Wij hebben hem ontmoet toen zijn dochter in aanmerking kwam voor het extra potje. We waren verbaast over zijn grote kennis over de historie van kunst en hebben hem direct ingelijfd als bestuurslid. Ondanks dat zijn dochter niet is doorgebroken hebben we aan het traject wel Loek overgehouden. Loek kan goed beoordelen of de kunst van aanstormend talent kans heeft om zichzelf terug te verdienen. Loek is getrouwd met Inge van Dam en heeft dus een dochter, maar ook nog een zoon, die geen aspiratie heeft tot het vak kunstenaar of de kunstenaarswereld.

Aad van Zeveren

Aad is geboren in 1946 te Tilburg en praat met een zachte g. Wij vinden dit niet hinderlijk, maar juist schattig. Aad heeft altijd gewerkt in Musea en heeft een goede smaak. Aad kan zeer kritisch zijn, maar heeft wel vaak een punt waardoor we hem altijd serieus nemen. Aad kan nog weleens verwarring scheppen binnen het overleg, maar dat is een welkome afleiding in al het zijige gepraat van onze andere bestuursleden. Aad is getrouwd met Sophie en ze hebben samen zes honden en een kat. In de tuin staat een hok voor het konijn dat hij altijd liefkozend Mondriaantje noemt.

Greetje van Bering

Greet is een echte kunstenares. Greet is geboren op 8 augustus 1978 en is een gevestigde naam in de kunstwereld. Het kan voorkomen dat ze niet komt opdagen als we een overleg hebben gepland, omdat ze dan heel erg opgaat in haar kunst en de vergadering compleet vergeet. Greet heeft ook een klein drugsprobleem, maar gaat er aardig goed mee om. Ze maakt prachtige werken en verkoopt deze ook goed. Greet is alleen een beetje langzaam in het opleveren van stukken waardoor ze nog weleens inkomsten tekort komt. Ze is alleenstaand, maar heeft wel een dochter. Deze dochter woont niet meer bij haar in en dat geeft Greet de ruimte om te focussen op haar kunst.

Duncan de Vries

Duncan is geboren in 1988 en is ons jongste lid. Hij heeft altijd vernieuwende idee├źn waar wij niet bij stil staan. Hij verschaft ons inzichten waar we geen weet van hadden. Zo zorgt hij ook voor ons social media kanaal en stopt een hoop energie en tijd in de website. Duncan is een zeer gewaardeerd bestuurder en ondanks zijn leeftijd neemt hij vaak het voortouw om de vergadering zo gestructureerd en soepel mogelijk te laten verlopen. Duncan heeft nog geen vrouw en kinderen, maar wil dit wel graag in de toekomst voor zichzelf regelen.

AANMELDEN

Wil je ook met de vereniging waar je lid van bent aansluiten bij de federatie dan kun je contact opnemen met de federatie. Onder het kopje contact kan je de gegevens vinden. Wij zijn alleen bereikbaar op vrijdag van 1400-1500 uur. Je kunt ons ook bezoeken in dit uur op de herengracht in Amsterdam. Neem dan wel eerst contact op om een afspraak in te plannen. Je bent van harte welkom!