art3

Waarom kunst

WAAROM

Waarom we dit doen? Vaak is de overheid niet in staat aanstormend talent te kunnen beoordelen. Ieder z’n vak uiteraard. De overheid werkt vrij r├╝cksichtslos met cijfers en feiten, maar is niet in staat om talent te kunnen ontdekken. Door onze aanpak hebben we een hoop kunstenaars naar een hoger niveau kunnen brengen en is de investering het waard geweest. Uiteraard zitten wij er ook wel eens naast, maar dit komt zelden voor. We zijn in staat om talent te herkennen en dit betaald zich ook terug. Het zou zonde zijn om een talent te laten verzanden in een regulier beroep en niet zijn complete competenties te laten ontdekken of ontwikkelen door een tekort aan inkomsten. Zo zijn we in staat geweest om kunst te redden en te gaan voor streling van het oog.

VERENIGINGEN

Iedere vereniging heeft z’n eigen kijk op kunst. Zoals eerder aangegeven is het bijzonder lastig om smaak te omschrijven en waarom je dat inzicht hebt. Door verschillende verenigingen te combineren in deze federatie hebben we van alles wat. Ieders wens is vertegenwoordigd en zo kunnen we democratisch tot een beslissing komen. Zoals een ieder van ons kunstenaars kan herkennen is het belangrijk dat je wordt vertegenwoordigd. De aangesloten verenigingen zijn gevestigd door het hele land. Op dit moment zijn er 57 verenigingen lid van onze federatie. Het spectrum loopt van klassieke kunst tot moderne kunst en ook een aantal musea hebben interesse getoond om zich aan te sluiten. Zij zijn uiteraard van harte welkom en kunnen, mits de bijdrage wordt voldaan volledig meewerken aan ons doel om talent een kans te geven. Zij zouden bijvoorbeeld een gratis expositie kunnen organiseren voor aanstormend talent en op die manier kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van jonge kunstenaars.